Kycklinggryta i slow cooker

Nu har jag äntligen kommit igång med användandet av min slökokare, bara på helgerna men det är ju en bit på vägen. Inser att snålheten bedrog visheten när jag inte köpte en Slow cooker med timer funktion, men det kan man lösa med en vanlig timer för ex belysning. På inköpslistan: timer.
 
I går gjorde jag en grymm kycklinggryta, inget exakt recept finns men dettta hade jag i.
 
Kycklingfilé skuren i bitar
Champinjoner skurna i lagoma bitar
En gullök, fin hackad
Kycklingfond
Rökt paprikapulver
Vitlökspulver
Salt
Svartpeppar
Sambal olek
1/2 dl vatten
Creme fraiche
 
 
Bryn kyckling och lök i stekpanna. Rör ihop alla ingredienser  utom creme fraiche, låg värme 4 timmar. Häll i creme fraiche när det är ca 1 timme kvar. Servera med ris, potatis eller det som passar just dig. Jag gjorde broccolimos till.
 
Har du någon typ av Slow cooker? Används den ofta?
 
Ha en fin dag ♥
 
0 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: kycklinggryta, champinjoner, lök, kycklingfond, peppar, sambal, slow cooker