För korta jeans ett I-land problem

Jag är en jeans och t-shirt människa visst tar jag gärna på mig en kjol eller klänning men jeans är ändå bäst. Förut när jag vägde 25 kilo mer än jag gör nu så hade jag svårt att hitta byxor på grund av att jag var så stor men på butiker som Dressman kunde jag hitta jeans som passade. Nu vill jag ha fina tjejiga jeans, det finns dock ett yttepytte litet banalt problem kvar, mina ben..... Jag behöver 36 tum på längden eller innerbenlängd på 86 cm, så långa ben har inga tjejer/damer/tanter anser tydligen jeans tillverkarna för det är ytterst sällan det gå att hitta jeans med den benlängden eller byxor överhuvudtaget. Män är långa och har långa ben så i herrbutiker finns det massor att välja på men jag vill inte ha herrbyxor!!!
Hittar jag ett par som jag vill ha så kan man ge sig f*n på att byxorna slutar någonstans mitt på smalbenet, det ser ut som jag ska vada genom en inte allt för djup vattenpöl och har vikt upp dem lite snyggt. När jag vid sällsynta tillfällen hittar byxor med tillräckligt långa ben så blir det till att köpa en i varje färg och modell.
Gnäll, gnäll, gnäll jag vet men mina bästa jeans håller på att ge upp, jag har helt enkelt nött ut dem och måste snart ge mig ut för att leta efter nya och jag vet vilket äventyr det blir. Jag tycker inte om att svettas i provrum.

Har du tips på något ställe där det finns jeans med låååååånga ben så dela gärna med dig. Jag är i akut behov av nya.

Dessa jeans finns hos Haléns . Jag skulle kunna tänka mig båda men tyvär så vet jag att de är för korta.

#1 - - Anonym:

Jag brukar gnälla på att alla byxor är för långa... Men jag kan ju åtminstone fålla upp dem :)

#2 - - Maria:

How I know that feeling - du och jag Långben! :)

Får dra med dig till bl.a Esprit.

Annars så fick jag tips av en kund om en butik som heter Long tall Sally på nätet, ska tydligen vara helbra....men jeans brukar man ju iofs vilja prova.



Kramen

#3 - - Madeleine:

Jag har samma problem. På JC finns ett jeansmärke som heter crocker, de går upp till 36 i längden. Diesel ska också ha långa storlekar, men jag vet inte var man kan inhandla dom tyvärr. Topshop har en avdelning som heter TALL. Har inte själv provat några jeans därifrån, än. Hoppas det hjälpte lite :)

#4 - - Karina:

Halens har faktiskt några jeans med benlängd 86 cm, jag har själv köpt dessa: http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=028533&mid=87&sort=0&dir=1.

Tyvärr börjar de ta slut i storlek&färg men jag tror de har några andra modeller som är 84 eller 86 cm.

#5 - - Rose-marie:

Hejsan, kolla på laredoute, de verkar ha sorterat jeansen efter längder, vilket gör det lättare att hitta rätt längd där, det finns kvar sommar rea där med, så skynda att fynda.