Ja se det snöar..

Igen!!! Jag klagar inte, ÄLSKAR snö. Det är så mysigt när det är vitt ute. S gillar det oxå, han skottar snö som en liten snöslunga. A tycker att det är besvärligt, kan bero på att han inte är så bra på att ta sig fram när det inte är ren skottat. Han snubblar om kring som ett fyllo och blir skrikarg när han ramlar, overallen är ju stor och otymplig när han ska ta sig upp. Nästa vinter kanske han oxå uppskattar snön.

Har hunnit med att scrappa i dag trots att jag är ensamen hemma med barnen, kan bero på att jag startade tidigt när dom fortfarande var lite pömsiga och inte hade hunnit jobba upp katastrof tempot.

I dag är det dax för storhandling igen, jag har INGEN lust. Finns det något tråkigare än att handla mat? Jag tror inte det. Jag är hopplöst dålig på att planera vad vi ska äta under veckan och jag vet att när det är dax att laga mat så är man inte sugen på det som lät gott när man planerade veckans mat. Helst skulle jag vilja ha en enorm frysbox med färdiglagade portions rätter så man hade oändliga valmöjligheter, jaja man kan ju drömma.

Hockey, damhockey hmmm. Det har inte varit något som intresserat mig speciellt, förrän i går. WOW hur bra var inte matchen Sverige-USA. En sak är säker, jag missar inte damernas final match!!


Hare gott hockeyplock!!