Chokladfudge med flingsalt.

Jag älskar att stå och kladda med julgodis och jag vet att det är väldigt uppskattat. När vi hade vårt traditionsenliga pepparkakshusbak så efterfrågades mitt hemmagjorda godis. På julafton kommer det finnas massa gott kan jag lova, jag har hittat otroligt mycket goda recept att prova på hos Hembakat.
 
Chokladfudge med flingsalt.
 
400 g mörk choklad
25 g smör
1 burk söt kondenserad mjölk 397g (okokt)
flingsalt till garnering
 
Smält chokladen och smöret i en skål över vattenbad.
Tillsätt den kondenserade mjölken och rör om. Låt den svalna något, men inte för länge för då stelnar den.
Bred ut smeten i en form, 24 x 32 cm, klädd med bakplåtspapper (eller i två mindre formar, ca 12 x 16 cm).  Strö över flingsalt. Låt chokladen stelna i kylen. Skär i rutor med en vass kniv.
 
0 kommentarer
publicerat i Recept
Taggar: chokladfudge, flingsalt, choklad, kondenseradmjölk, smör, hembakat
Visa fler inlägg