30 augusti.

Snart är hösten här på riktigt, i morgon är det sista augusti. Jag tycker det ska bli skönt med lite höst, älskar alla färger och den fräscha kyliga luften. Å sen så får man ju plocka fram fina stövlarna igen, som jag har längtat.
Jag har fönster shoppat i alla kataloger som landat i brevlådan, har hunnit med flera vändor.
På fredag ska vi ha kräftskiva/inflyttnignsfest/inviga altanen, en lite allt i ett fest helt enkelt. Förhoppningsvis är vädergudarna med oss så vi slipper duka långbord inne. Jag har planer på att göra västerbottensostpaj, chiliaioli, foccacia och skagenröra, skagenröran vet jag inte om jag orkar göra å sen så passar det väl inte riktigt in. Fast vansinnigt gott är det ju och inte så tokigt att hitta någon dag senare.
För grabbarna har skolan dragit igång på riktigt med läxor osv. Det är fullt ös när man kommer hem på kvällen och ska hinna med matlagning och läxor för två barn och dessutom få dem i säng i vettig tid. Men innan nästa sommarlov så har man säkert koll på prylarna.
Nu ska jag kolla vidare på Fångarna på Fortet å sen Time Out.
Hare!

Visa fler inlägg