Julklapps tips

Mina grabbar är väldigt tröga när det gäller läsning. Jag kan inte riktigt förstå varför, när jag var i deras ålder plöjde jag böcker som en lite bokmal. Kanske är det så att vi inte har hittat böcker som fängslar dem, vad vet jag. 
Nu har jag i alla fall hittat några böcker som jag tycker verkar väldigt spännande, kanske lite för spännande.
 
I den lilla staden Mariefred börjar konstiga saker att hända. Onda krafter försöker erövra det hemliga, magiska biblioteket, som funnits under kyrkan i hundratals år. 
Väktarna Estrid och Magnar har vigt sina liv åt att skydda biblioteket, men i takt med att de blir äldre börjar bibliotekets magiska skydd försvagas. Bröderna Alrik och Viggo visar sig vara utvalda för att hjälpa till att försvara biblioteket mot de mörka krafter som vill ta makt över det. 
 
Det finns ett hemligt, magiskt bibliotek under kyrkan mitt i Mariefred. Två väktare har vigt sina liv åt att skydda böckerna och den kunskap som vilar däri, men på ålderns höst behöver de hjälp och bröderna Alrik och Viggo är de utvalda. 
 
Jag tycker dessa två verkar vara något som killar i 10-12 års åldern kan tänkas gilla. Vad tror du? Blir det succe eller?
 
Böckerna finns hos Adlibris.