Blodiga häxfingrar

Hej min vän. Sista oktober idag och jag ser fram emot semester torsdag och fredag.
I morgon tror jag att vi ska baka lite, jag och grabbarna. Jag hittade ett roligt recept på bloggen It´s a house och det passar utmärkt när det är Halloween, blodiga häxfingrar.
 
Visst ser det läskigt ut.
 
Till ca 20 blodiga häxfingrar behöver du;
 
100 gram smör
1 dl socker
2,25 dl vetemjöl
20 sötmandlar
röd hushållsfärg
  
Och så här gör du; 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda snabbt ihop degen. Forma degen till fingrar, tänk på att de sväller under gräddningen. Lägg ut på bakpappersklädd plåt och pensla med lite uppvispad äggvita. Tryck ner mandlar som naglar och skär ett par skåror med baksidan av en kniv för att markera lederna. Låt äggvitan torka en liten stund pensla sedan på röd hushållsfärg. Grädda häxfingrarna i mitten av ugnen ca 10-14 min beroende på storlek. 
 
Recept och bild lånade från bloggen It´s a house .
Klicka runt och kolla vilket otroligt renovering de har gjort med sitt hus, resultatet är fantastiskt.