Pepparkaks hus och innebandy.

Igår var det dax för det traditIonella pepparkaks hus baket. I år hade C mall på en herrgård, oh my good vad jag var svettig efter allt kavlande. Jag hoppas att jag får ihop det så att det blir lika fint som på bilderna hon hade med sig. Lite aj aj på fingrarna torde det ju bli som vanligt, jag fuskar ju inte med limpistol utan kladdar med smält socker och det gör ont att få på fingrarna kan jag lova. Jag ska försöka få till en bild när jag har fått ihop och garnerat det.
I dag var det innebandy turnering i Täby för S. Hans första turnering och grabbarna var super duktiga, obesegrade i samtliga matcher och S gjorde två mål. Gissa om tjocka morsan är stolt?
I kväll har jag bakat drömmar, mmmm vad goda dom blev så där möra så de smälter i munnen. Rulla ner lite så hittar du receptet.

Nu ska jag vila ögonen på en halvnaken Brad Pitt, oj oj oj.

Föresten, jag ska nog bli faster i natt eller i morgon. Lillebrors flickvän är på BB och han är på väg dit i ilfart. Det är lite för tidigt och han jobbar 50 mil därifrån, lite oroligt när det är så långt att köra. Pratade precis med honom, det är -23 och han hade sett älgar på flera ställen. Kylan kan ju ställa till det med bilen och en älg mitt på vägen kan också ställa till med problem. Jag hoppas han hinner fram i tid så han inte missar förlossningen.