Hemagjort iste.

Iste är sååå gott när det är alldeles för varmt ute, hemagjort iste är det absolut godaste som finns. Här komme ett recept som jag provat, det finns i boken Två systrars söta.



Hemagjort iste

Ingredienser
5 tsk Earl Grey teblad eller 3-4 Earl Grey tepåsar
1 l kokande vatten
0.5 - 1 dl socker
1 citron, saft


Gör så här
Låt tebladen eller tepåsarna dra i max 5 minuter.
Sila bort tebladen utan att pressa ut den sista vätskan eftersom den kan ge en besk smak.
Rör i socker efter smak. Låt svalna i rumstemperatur.
Tillsätt citronsaft efter smak och servera i ett stort glas fyllt med is.

Smaskens.
Gillar du iste?



#1 - - engelsson:

Det där lät gott..har du provat o tillsätta lite pepparmynta eller äppelmynta?

#2 - - R I T A ♥:

Jag har aldrig druckit iste, men kanske borde? Ser ju sjukt gott ut, och eftersom jag gillar te så mycket borde ju inte iste vara något undantag... (A) Tack för ditt lilla iste-recept ^^

Nu svarar jag väldigt sent, jag har ju varit på Gotland ;) Jag har verkligen haft det härligt, precis som du sa att jag skulle få ^^ Din blogg är också fin!

Kramkram <3

#3 - - Ssofie:

Sv; Tack så jättemycket! :)

#4 - - Anonym:

jag har aldrig smakat .. tycker det ser lite läskigt ut :P jag är ganska kräsen ;)

#5 - - Linn:

oj det var från mig ..

#6 - - Maria:

Kalasgott! Jag tar en tillbringare genast tackar!! Känns det bättre idag?



Kramelikram

#7 - - Caroline:

Det måste jag testa, är ett stort fan av iste!

#8 - - Amanda:

Det ser riktigt läskande ut! Måste jag prova! ^^

#9 - - Line:

Iste är räddningen i sommarvärmen! :D

#10 - - Anonym:

gud va gott måste prova..brukar bara köpa färdigt pulver annars

#11 - - jessica:

Åh, ser verkligen gott ut, har aldrig provat! :)

#12 - - Cloey:

De där såg gott ut!

Måste nog ta å prova de :)