Någon har hört mitt gnäll

Jag gnällde ju för några dagar sedan om mina låååånga ben och problemen med att hitta byxor som räcker ända ner. Jag hade då suttit och slö kollat på Haléns webshop och hittat fina jeans men de hade bara 82 cm innerben längd dvs slutar lite söder om knäskålarna. Hemma låg Haléns katalogen oöppnad och väntade på att rätt tillfälle för fönster shopping skulle infinna sig. Stor text på framsidan "Byxor för alla", jo,jo tänkte jag lite så där bittert vis av erfarenhet att det inte brukar innefatta mej.
I går kväll infann sig det där fönstershopping tillfället och döm om min förvåning när jag hittar både jeans och "fin" byxor med innerbenlängd på 89 cm, det är ju helt fantastiskt. Gissa om jag ska handla byxor, vanliga lite snyggare byxor har jag nog aldrig ägt och jeans som inte kostar skjortan och halva ärmen kan aldrig bli fel.
Prisa gud här kommer skatteåterbäringen att användas väl.

#1 - - Maria:

Tjohej!! Då är det alltså bevisat, vi ÄR avlyssnade på jobbet. I alla fall när det gäller byxor och löften om skäll för utebliven tårta. ;)

Jag gillade båda kostymbyxorna, det blir att slå till på full nederdelsgarderob!!

Men du vet så går det för oss som har en del giraff i stamtavlan.

#2 - - engelsson:

Välkommen till vardagen...vilken tur det finns byxor även till digL

#3 - - fröken frodig:

Visst är det bra med flera olika längder! Själv är jag kort och blev superglad när jag såg att det fanns korta modeller! För jag tycker inte att det är så snyggt att lägga upp jeans, inte så lätt heller :)

#4 - - Sara:

Haha, jag tänkte detsamma! Har varit så SUR på haléns för deras 82 cm byxor :)



Nu är jag ändå "bara" 171 cm, men med 112 cm från midjan och ner, kräver jag längre byxor ändå...